tirsdag den 11. september 2012

Min CV er som en bolle guakamole


For tiden søker jeg jobb, noe som har vist seg å være mye hardere en jeg hadde regnet med. Som enhver jobbsøkende har jeg satt sammen en liste over mine tidligere arbejdserfaringer, skole, generell viten og interesser, med andre ord et CV. Men mitt problem er nok at jeg er litt av en potet som kan brukes til alt. Og uansett hvilken stilling jeg ser på så er det aldri noen som søker en som meg. Eller det vil si, jeg har ikke kompetansene til å dekke alle deres ønsker. Jeg vil nok sammenligne min CV med en bolle guakamole. Litt merkelig vil du nå sikker tenke, men jeg har en ganske så logisk forklaring. For sånn jeg ser det har jeg en veldig bred erfaring, men som kanskje ikke virker til å ha noen stor sammenheng. Litt som hommer og kanarie, shorts og skjerf, mann og skjørt. Altså mange ting som egentlig ikke virker til å passe sammen.

Men når man skal lage guakamole blander man også sammen mange rare intredienser som man kanskje ikke skjønner hvordan skal passe sammen. Min oppskrift har i hvert fall både lime, avokado, chilli, rømme, hvitløk, rødløk, litt ingefær, litt salsa og masse salt og pepper. Hvis man ikke før har blandet dette kan det, synes nå jeg, virke litt av en mærkelig kombinasjon som sikkert ikke smaker noe godt. Sammenlignet med CVén min, skjønner jeg godt hvis noen synes det virker som mange mærkelige ting å putte sammen i en CV. Men akkurat som guakamole mener jeg at det faktisk smaker godt, altså at jeg kan være en ideell ansatt. Så selv om jeg har bakkgrunn i det å selge merkeklær på nett, være telefonselger og har vært bartender, kan jeg fungere perfekt som prosjektkoordinator. Kanskje ikke lett å se hvordan min faglighet kan hjelpe, men så fort man gir meg en sjangse skal man fort se hvor godt jeg kommer til å ”smake”;) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar